پنجشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۳ |۸ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 12, 2024
دفاع مقدس

حوزه/ بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برای پایان‌نامه‌های ارشد و رساله‌های دکتری کمک مالی، اسنادی و مشاوره‌ای به دانشجویان ارائه می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، علی‌اصغر جعفری، معاون هماهنگ کننده بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در گفت و گویی اعلام کرد: مهم‌ترین عاملی که باعث تشویق استادان دانشگاه برای پژوهش و تالیف مقاله درباره دفاع مقدس می‌شود، بحث تاثیر مقالات از باب جایگاه علمی کنگره ادبیات پایداری برای امتیازات علمی است که استادان از آن استقبال می‌کنند.

وی افزود: امروز صرفاً از مقالات علمی ترویجی استقبال نمی‌شود و این مقالات علمی و پژوهشی است که در فصل‌نامه‌های معتبر چاپ می‌شود و در ارتقای استادان دانشگاه‌ها تاثیرگذار است. خوشبختانه امروز کنگره ملی ادبیات پایداری این ظرفیت را دارد که مقالاتش در مجلات علمی و پژوهشی چاپ شود، چنان‌که در دوره‌های قبل مقالات آن چاپ شده و از اعتبار علمی برخوردار است.

معاون هماهنگ‌کننده بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس عنوان کرد: در این دوره احساس کردیم که نیاز است که دبیرخانه در دوره یازدهم کنگره فعال‌تر باشد و دانشگاه‌های دیگر را در این رویداد درگیر کنند. چون ما ظرفیت‌های علمی بسیار متراکم در کشور و دانشگاه‌های پیشگامی داریم که اگر آنها مشارکت کنند به طور قطع استادان و دانشجویان بیشتری در پژوهش و تالیف مقالات سهیم خواهند شد.

جعفری با اشاره به پایان‌نامه‌های ارشد و رساله‌های دکتری، گفت: ما باید در این کنگره تلاش کنیم که برخی از پایان‌نامه‌های ارشد و رسالات دکتری به این سمت هدایت شوند که در زمینه دفاع مقدس پژوهش و تالیف کنند. از این رو اگر رسالات در زمینه ادبیات پایداری باشد و عناوین آن به تایید دبیرخانه کنگره برسد، این آمادگی را داریم که در این زمینه کمک مالی، اسنادی و مشاوره‌ای به دانشجویان بدهیم تا بتوانند در این زمینه آثار خود را پژوهش و تالیف کنند.

او درباره فصل‌نامه‌های معتبر اظهار کرد: منظور فصل‌نامه‌هایی است که وزارت علوم به آنها مجوز داده و رتبه علمی دارند. اگر رتبه نداشته باشد عملاً فایده‌ای برای استادان دانشگاه ندارد. خوشبختانه فصل‌نامه (مجله «ادبیات پایداری» دوفصلنامه علمی و پژوهشی که مقاله‌های علمی، پژوهشی و مروری به زبان فارسی به همراه چکیده انگلیسی مبسوط در حوزه‌های ادبیات پایداری، ادبیات مقاومت، و ادبیات اجتماعی منتشر می‌کند.) رتبه علمی دارد و مقالاتی که در آن به چاپ می‌رسد و از سوی وزارت علوم امتیاز علمی به آن تعلق می‌گیرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha